Zarząd ROD „Podgórki” informuje, że w związku z sytuacją epidemiczną Walne Zebranie odbędzie się w innym niż zwykle terminie.

Zgodnie z Uchwałą nr 44/2020 KZ PZD z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie wytycznych dla Okręgowych Zarządów PZD i Zarządów ROD, należy wpłacać opłaty na pokrycie kosztów funkcjonowania ROD w 2020 r., w wysokości opłat wynikających z Uchwał Walnego Zebrania podjętych w 2019 r. Dokonana wpłata będzie stanowić zaliczkę na pokrycie ww. kosztów. Ostateczna kwota opłat ogrodowych w 2020 r. zostanie uchwalona na Walnym Zebraniu w 2020 r., którego termin został obecnie przesunięty do 31 lipca 2020 r.

Zarząd ROD „Podgórki” informuje, że ze względu na obecną sytuację związaną z koronawirusem zebrania Zarządu zostają zawieszone do odwołania.

Zarząd ROD „Podgórki” informuje, że ze względu na ferie zimowe zebranie Zarządu zostaje przesunięte z 1 lutego na 8 lutego 2020 r.

Zarząd ROD „Podgórki” informuje, że ostatni odbiór śmieci odbędzie się 25 listopada 2019 r. Po tym terminie kontenery zostaną zamknięte.

PRZERWA W DOSTAWIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ

 

W dniu 30 października 2019 r. (środa) w godzinach 9 do 14 nastąpi przerwa w dostawie energii elektrycznej.

INFORMACJA

           W związku z pismem kilkunastu działkowców z dnia 14.08.2019 r. dot. oczyszczenia stawu znajdującego się pomiędzy działkami od nr 201 do 204 oraz 206 a ogrodzeniem ROD informujemy, że Zarząd ROD „Podgórki” nie posiada w budżecie zaplanowanych środków na oczyszczenie stawu, a ewentualna możliwość dofinansowania wiąże się z posiadaniem przez ROD części środków własnych do realizacji inwestycji. Tego typu inwestycja winna być przedstawiona i zaakceptowana przez Walne Zebranie członków ogrodu działkowego na podstawie § 64 pkt 6 i 8 Statutu PZD (tekst jednolity Statutu zarejestrowany w dniu 23 lutego 2018 roku). Ponadto dofinansowanie przyznawane jest tylko na budowę bądź uporządkowanie takich sadzawek, które pomagają w retencji – a więc m.in. nawadniają grunty rolne. Ich właściwe utrzymanie musi jednak przyczynić się do zabezpieczenia upraw w okresie suszy oraz poprawić jakość gruntów użytkowych. Tym samym przy ewentualnym planowaniu dofinansowania warunkiem koniecznym do uzyskania dotacji będzie udokumentowanie, że staw jest zdegradowany i jego rekultywacja poprawi stan okolicznych upraw rolnych. Kilka lat temu ówczesny Zarząd ROD podjął decyzję o wydzieleniu terenu pomiędzy aleją Stawową a stawem na kolejne działki. Spowodowało to jednak brak możliwości dojazdu do stawu ciężkiego sprzętu niezbędnego do jego oczyszczenia z nadmiaru roślinności oraz ewentualnego pogłębienia. Ponadto staw jest naturalnym siedliskiem ptactwa wodnego, płazów i ryb. Gruntowne oczyszczenie stawu i jego brzegów z roślinności doprowadziłoby do pozbawienia wielu gatunków ich naturalnego środowiska. Nie można zgodzić się z argumentem, że staw w obecnym stanie jest wylęgarnią komarów, gdyż tylko jego całkowita likwidacja poprzez zasypanie byłaby gwarancją braku możliwości rozmnażania się komarów. Jednak takie działanie byłoby całkowicie sprzeczne z działaniami na rzecz ochrony środowiska i stanu wód w Polsce. Wielce dyskusyjny jest również argument, że stan roślinności w stawie oraz na jego brzegach przyczynił się do trzciny na sąsiadujące ze stawem działki. Lustracja przeprowadzona przez członków Zarządu pozwoliła ustalić, że działki nr 202 i 203 bezpośrednio sąsiadujące ze stawem nie są w żaden sposób zagospodarowane przez dzierżawców. Roślinność trawiasta sięga na nich ponad 2 metrów wysokości i w równie, jak nie większym stopniu prowadzi do rozsiewania chwastów na inne działki.

 

            W związku z powyższym zarzut braku reakcji na powyższe ze strony Zarządu należy uznać za bezzasadny, rówież biorąc pod uwagę brak stosownych środków finansowych spowodowanych tylko i wyłącznie niewywiązywaniem się przez wielu działkowców z obowiązkowych opłat za rzecz ROD „Podgórki” oraz opłat za media – niedobory finansowe w tym zakresie sięgają na dzień 31 września 2019 roku ponad 48 000,00 zł.

WEZWANIE

 

Zarząd ROD „Podgórki” wzywa działkowców do dostosowania nasadzeń

na dzierżawionych działkach do stanu zgodnego z przepisami zawartymi

w § 52, 52 i 54 Regulaminu ROD

 

7.10.2019

Spis liczników energii elektrycznej 2019

W dniach 10 – 31 października 2019 r. nastąpi odczyt liczników energii elektrycznej. Zwracamy się z prośbą, o umożliwienie osobom spisującym stany swobodnego dostępu do rozdzielnic znajdujących się na terenie działki.

7.10.2019

Zamknięcie zaworów wody 2019

Podany termin może ulec zmianie w przypadku wystąpienia przymrozków.

09.11.2019 r. o godz. 11:oo  

– nastąpi zamknięcie wszystkich głównych zaworów wody, a następnie rozpoczynamy spisywanie stanów wodomierzy na działkach.

OBECNOŚĆ DZIAŁKOWCA JEST OBOWIĄZKOWA

Należy umożliwić spisującym osobom łatwy dostęp do wodomierzy.

Jeżeli ktoś nie będzie mógł być obecny w dniu spisów, zobowiązany jest uzgodnić z osobą dokonującą odczytu, nowy termin, – nie później jednak, niż do dnia 16.11.2019 r.

7.10.2019

WYŁĄCZENIE PRĄDU

W związku z wymianą głównej skrzynki rozdzielczej,

w dniu 24 czerwca br. w godz.

od 8:oo do 12: oo

nie będzie prądu

na terenie całego ogrodu

 Informację proszę przekazać innym działkowcom!